13 Οκτ 2011

Τα πάχη μου, η κρίση μου

  • Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Muteline, Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων
Τα πάχη μου, η κρίση μου

Η νέα οικονομική κατάσταση στη χώρα μας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστες τις διατροφικές μας συνήθειες. Μεγάλη μερίδα του πληθυσμού επιλέγει πλέον τροφές με βάση το κόστος και όχι την ποιότητα ή τη θρεπτική τους αξία. Σύμφωνα με διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποιήθηκε από επιστημονική ομάδα διατροφολόγων, διαπιστώνεται ότι σχεδόν ένας στους τέσσερις Έλληνες δηλώνει έτοιμος να υποβαθμίσει την ποιότητατων τροφίμων που καταναλώνει, ακόμα και αν αυτά αφορούν τη διατροφή των παιδιών του.

Μπορεί όλοι μας να πρέπει να προσαρμοστούμε σε καινούργια οικονομικά δεδομένα, αλλά δεν είναι «άγνωστο» τι συνήθως επιφέρουν αυτά στη διατροφή και υγεία μας.Παραδείγματα άλλων πληθυσμών και κρατών που βιώνουν ή πέρασαν μέσα από παρόμοιες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες μαρτυρούν κατακόρυφη αύξηση στην κατανάλωση λιπαρών τροφών, γλυκών, αλκοόλ και κατ’ επέκταση αύξηση βάρους και μείωση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Οι επιλογές αυτές οφείλονται κατά κύριο λόγο στο ότι συχνά κατηγορίες τροφίμων, όπως τα φρέσκα λαχανικά και τα φρούτα πλούσια σε βιταμίνες, φυτικές ίνες και ταυτόχρονα χαμηλά σε θερμιδική αξία, κοστίζουν περισσότερο σε μια οικογένεια απ’ ό,τι ένα γεύμα σε ταχυφαγείο.

Υπάρχουν όμως τρόποι για να σκεφτούμε το «πορτοφόλι» αλλά και την υγεία μας μαζί! Με μια πιο θετική ματιά ίσως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την οικονομική κρίση για να αναθεωρήσουμε κάποιες άσχημες διατροφικέςσυνήθειες.Η διατροφική υπερβολή έγινε λανθασμένα συνώνυμο κοινωνικής καταξίωσης και ευημερίας.

AΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΡΕΑΤΟΣ.

Η σχεδόν καθημερινή κατανάλωση κρέατος αντικατέστησε τα όσπρια και το ψάρι. Ιδίως το κόκκινο κρέας θα πρέπει να περιορίζεται στην μία φορά την εβδομάδα.Η κατανάλωση οσπρίων 1-2 φορές την εβδομάδα αποτελεί μια οικονομική αλλά ταυτόχρονα εξαιρετικά υγιεινή επιλογή, καθώς τα όσπρια περιέχουν διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες και πρωτεΐνη. Όσον αφορά τα ψάρια, παραδείγματα χαμηλού κόστους και ανεκτίμητης θρεπτικής αξίας είναι η σαρδέλα, ο γαύρος, η τσιπούρα ιχθυοτροφείου, ο κολιός.

Αποτελούν πηγές καθαρής πρωτεΐνης και χρήσιμων λιπαρών ουσιών όπως τα λιπαρά ω-3. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ω-3 έχει επιβεβαιωθεί σε πολλές μελέτες ότι συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του καρδιοαγγειακού και ανοσοποιητικού μας συστήματος, και επιπλέον στην καλή διάθεση και μνήμη.

ΣΥΧΝΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΕΚΤΟΣ ΣΠΙΤΙΟΥ.

Είναι γεγονός πως τα γεύματα εκτός σπιτιού έρχονται πάντα σε μεγαλύτερες μερίδες, είναι πιο πλούσια σε λιπαρά και θερμίδες και η ποιότητα που προσφέρεται δεν είναι πάντα η καλύτερη. Μπορούμε λοιπόν με πολύ χαμηλότερο κόστος να ετοιμάζουμε φαγητό στο σπίτι από αγνά υλικά αποφεύγοντας έτσι την κατανάλωση περιττών θερμίδων.Παράλληλα, οι μικρότεροι της οικογένειας μαθαίνουν βασικές αρχές της μαγειρικής, δοκιμάζουν παραδοσιακές γεύσεις και μπορεί η νοοτροπία αυτή να αποτελέσει ευκαιρία για «ποιοτικό» χρόνο και δημιουργικό παιχνίδι με τα παιδιά στην κουζίνα!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ.

Καιρός να οργανώσουμε τη λίστα του σούπερ μάρκετ με πιο βασικά, απαραίτητα, θρεπτικά υλικά και όχι με σνακ και λιχουδιές. Είναι πιο εύκολο να προσέξουμε τη διατροφή μας αν το περιβάλλον του σπιτιού είναι απαλλαγμένο από «διατροφικούς πειρασμούς». Όταν πρόκειται για την αγορά φρούτων και λαχανικών, έχουμε διπλό όφελος διαλέγοντας φρούτα εποχής και γενικότερα τοπικά προϊόντα με μεγαλύτερη διατροφική αξία, αλλά και χαμηλότερο κόστος. Η ποιότητα της διατροφής μας χρειάζεται να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα ακόμα κι αν μειωθούν τα έσοδά μας. Ας επενδύσουμε λοιπόν σε υγιεινές συνήθειες για ευεξία και μακροζωία.

Επικοινωνία

address

Τσόχα 37 & Παπαδοπούλου 2 | 11521 Αμπελόκηποι | Ελλάδα

telephone +30 210 6450 630 | +30 693 6769 677

email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

skype elenikoui

Δείκτης Μάζας Σώματος


Ύψος

Βάρος